Nieuws

Het laatste nieuws van OutForce Media.

Lees hier persberichten, opvallende campagnes
en adviezen over tijdelijke buitenreclame.

Volg ons en blijf op de hoogte!

Den Haag - 31 juli 2015

De ING-campagne rondom SAIL 2015 maakt gebruik van Trotters van Outforce Media, media-exploitant in tijdelijke buitenreclame.

Welke producten en mogelijkheden bieden jullie aan in tijdelijke buitenreclame?

Wij gaan eigenlijk uit van het principe dat alles mogelijk is en bouwen zelfs custom made producten als de klant een special item nodig heeft om tijdelijk iets te communiceren. Outforce Media biedt echter twee producten aan, die volledig in lijn zijn met onze core business tijdelijke buitenreclame: de Exposurebox (pop-up showroom) en de Trotter (pop-up Billboard).

Met de diverse glazen showrooms zorgen we voor activatie en productpresentaties in het centrum van steden of tijdens evenementen, terwijl we met de Trotters vaak op identieke plekken komen met een storytelling expositie. Geen platte communicatie, maar een echt verhaal op vijf opeenvolgende objecten. Deze producten zijn complementair aan elkaar en zorgen ervoor dat adverteerders een behoorlijke meerwaarde uit hun campagne kunnen halen. De Trotters zijn inmiddels een begrip geworden en duiken op steeds meer locaties op.

Wat zijn de voordelen van tijdelijke buitenreclame?

Wij leveren geen massacommunicatie. Alle andere exploitanten in out of home kunnen dat wel en zorgen nog steeds voor een fantastische dekking in bereik en contacten. Wij willen ons echter onderscheiden en zorgen juist voor relevante content op specifiek relevante locaties. Voordeel daarvan is dat je op locaties staat waar normaal helemaal niets staat - extra opvallend - en daarnaast zijn onze producten zeer geschikt om meer met het merk te doen dan alleen het zenden van een boodschap.

Wij activeren het merk middels een interactie met het publiek en zorgen voor een verhaal door een verbinding te maken tussen de doelgroep en het merk. Storytelling campagnes op meerdere Trotters werkt echt supergoed en levert veel extra publiciteit op. Dit kan eigenlijk niemand anders aanbieden. Hiermee zijn we niet concurrerend met de andere out of home exploitanten, maar juist aanvullend. We werken dan ook nauw samen met de meeste OOH exploitanten, activatie- en promotiebureaus.

Had Nederland (nog) een media-exploitant in tijdelijke en mobiele buitenreclame nodig? Op welke ontwikkelingen en trends speel je in?

Dat is een lastige vraag, maar we zien eigenlijk niet veel bedrijven die hierop inspelen zoals wij dat doen. De Trotter is een uniek product en ik heb ook veel waardering voor de bedenkers van dit product. Ik heb zelf jaren in de buitenreclame gewerkt (Wall Nederland BV en CBS Outdoor) en heb nooit gedacht dat het product zo volwassen zou worden en het logistiek mogelijk zou zijn om dit product in een handomdraai te vervoeren en te verplaatsen. Qua ontwikkeling zie je dat de Trotter al in z’n derde generatie zit, dus we blijven innoveren.

Een andere belangrijke ontwikkeling is de digitalisering van het product. Inmiddels hebben we een interactieve Trotter gemaakt samen met Phocabby, waarmee je een online verbinding kunt maken met een campagne of merk. Een selfie maken is geen probleem via een digitale camera, die in de Trotter is verwerkt. Nu zijn we ook bezig met een LED-toepassing in de Trotter en als we een beetje geluk hebben, kunnen we deze presenteren aan het einde van dit jaar. Daarmee is de eerste volledige LED-Trotter geboren en zullen de mogelijkheden voor tijdelijke reclame alleen nog maar groter worden.

Hoe zal tijdelijke buitenreclame zich komende jaren ontwikkelen denk je?

Er zullen steeds meer mogelijkheden komen voor tijdelijke plaatsing van objecten. De openbare ruimte is schaars en gemeentes en overheden zijn daar zeer zuinig op...en terecht! Wij willen dan ook zorgen voor een goede harmonie tussen ruimtelijke ordening/stedelijk beleid en het realiseren van communicatie op unieke locaties.

Wij denken dat de vraag voor pop-up locaties steeds groter gaat worden en dat gemeentes daar in beleid steeds meer rekening mee gaan houden. Je ziet dezelfde verschuiving al in retail. Waar je vroeger een vaste winkel had, kun je nu tijdelijk een leegstaand pand inrichten als tijdelijke winkel. De Exposurebox is daar eigenlijk prima mee te vergelijken. Onze objecten staan er alleen op de momenten dat er een campagne is. Daarmee is de belasting voor de omgeving minimaal. Ook dat is een vorm van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Outforce Media heeft Trotters ingezet voor de SAIL 2015 campagne van ING. Kun je ons meer vertellen over de expositie, samenwerking en betrokken partners?

Ja, dit is een prima voorbeeld hoe tijdelijke buitenreclame kan werken. De eerste vraag kwam vanuit het reclamebureau Brandbase om op unieke plekken, waar geen abri’s of andere objecten voorhanden zijn, een campagne te voeren naar de bewoners van een wijk. Uiteindelijk hebben we gedurende 5 weken 5 steden voorzien van 5 Trotters. Speciaal aan deze campagne is het feit dat ING graag de zeehelden van vroeger wilde vereren. Wij hebben de Trotters ING oranje gespoten en samen met Brandbase uitgezocht in welke steden deze zeehelden terugkwamen in straatnamen.

Inmiddels hebben we twee steden gehad en loopt de campagne nog door tot en met SAIL 2015 in Amsterdam. De viral, die is gemaakt van deze promotiecampagne voor Sail is al meer dan 250.000 keer bekeken. Super dat het reclamebureau zo creatief is geweest om één van de zeehelden uit een Trotter te laten komen. Kortom, een creatieve en crossmediale aanpak!

Wat is het laatste nieuws?

Door de groeiende vraag naar onze producten zullen we steeds meer verschillende branches gaan oppakken. Media is belangrijk, maar we hebben met de Volvo Ocean Race ook bewezen dat we een complete stad of evenement kunnen voorzien van city- en eventdressing. We hebben sinds kort twee nieuwe Exposureboxen in ons bezit en kunnen nu nog meer inspelen op de wensen van de klant. De Pop-up store en de dubbele showroom passen prima in ons assortiment.

Den Haag - 14 juli 2014

Batavus is afgelopen maanden met de Exposurebox on tour gegaan om haar e-bike te promoten. Maar liefst 12 gemeentes hebben we bezocht, waaronder Breda, Enschede, Almere en Leeuwarden.

Tijdens deze testdagen konden geïnteresseerden de Batavus e-bike testen en door een review te schrijven kans maken op een ANWB fietskaartenbox of een Ventoux Easy. Er is een hoop aandacht gerealiseerd en het e-bike testteam heeft veel mensen op deze elektrische fiets gezet.

De Exposurebox was het perfecte middel voor deze activatiecampagne. Het trekt aandacht door de boodschap die boven de container geplaatst is en vervult de functie van showroom. Naast het informatieve karakter van de campagne zijn veel mensen daadwerkelijk in contact gekomen met de elektrische fiets en zijn er foto’s gemaakt voor op de facebookpagina van Batavus. Kortom een hoge attentiewaarde voor deze geslaagde campagne.

Den Haag - 6 maart 2015

McDonalds is onlangs gestart met een campagne waarbij minimalistische pictogrammen van haar bekendste producten centraal staan. Van 2 t/m 16 maart worden deze pictogrammen middels Storytelling tentoongesteld in Den Haag en Eindhoven.
 
Normaliter domineren foto’s van de franse frietjes, de Big Mac of McFlurry haar campagnes. In 2014 lanceerde McDonalds al de ‘no-logo’ -campagne waarmee ze heeft laten zien dat haar producten inmiddels merken zijn geworden. De pictogrammen zijn een verrassend vervolg hierop. McDonalds wil hiermee aantonen dat zelfs als het beeld vereenvoudigd wordt de producten nog steeds herkenbaar zijn.
 
“De campagne leent zicht uitermate goed voor Storytelling met meerdere Trotters”, zegt Guido Lambriks, Directeur van Outforce media. “Door alle pictogrammen op een rij te plaatsen, als zijnde een expositie, versterken ze elkaar en hierdoor de boodschap die McDonalds naar buiten wil brengen. De strakke vormgeving van de Trotter, alsmede de pop-up kwaliteit zorgen voor een grote attentiewaarde”.
 
De expositie is van 2 t/m 16 maart te zien in Den Haag aan de Prinses Beatrixlaan en op het Stationsplein van Eindhoven. Deze campagne is tot stand gekomen in samenwerking met OMD Nederland en TBWA.

Den Haag - 3 april 2014

H&M kunstproject onder grote belangstelling gelanceerd

Voor het project ‘Conscious New World’ van H&M hebben wij custom made vitrines ontwikkeld, waar modieuze kunstwerken in tentoongesteld worden. Deze tentoonstelling reist in een maand tijd Nederland door om zodoende de consument te informeren over het duurzaamheidsbeleid van H&M. Deze campagne vormt een goed voorbeeld voor het genereren van positieve aandacht op een unieke manier.

Persbericht:
Kunst, fashion en duurzaamheid komen samen in bijzondere samenwerking

H&M heeft gisteravond onder grote belangstelling haar project ‘Conscious New World’ gelanceerd. Aan de ruim 300 aanwezigen werden de kunstwerken getoond die vijf kunstenaars samen met vijf bekende Nederlandse dames hebben gecreëerd, geïnspireerd door vijf duurzame thema’s. Sustainable fashion expert Marieke Eyskoot interviewde verschillende deskundigen op het gebied van duurzame mode. De gasten konden tevens kennis maken met de twee nieuwe duurzame Conscious collecties van H&M. Het project ‘Conscious New World’ is opgezet om te laten zien wat H&M doet op het gebied van duurzaamheid. De kunstwerken zijn in een reizende expositie van 10 april tot 12 mei te bewonderen op pleinen in Amsterdam, Rotterdam, Groningen, Arnhem en Eindhoven

Sustainable fashion expert Marieke Eyskoot interviewde tijdens het event twee deskundigen van H&M en Solidaridad over duurzame mode en de Conscious collecties. "H&M heeft al belangrijke stappen gezet naar een meer duurzame collectie. Maar er moet nog veel gebeuren. Het is essentieel daar open over te zijn: over wat je doet, maar ook over wat je nog niet doet. Dat ze daar op dit event vragen over wilden beantwoorden, van mij én het publiek, is een goed teken.”
Maritha Lorentzon is social sustainability coördinator bij H&M. Ze werkt sinds 1998 op de duurzaamheidsafdeling van H&M en werkt momenteel aan de uitvoering van de Fair Living Wage Roadmap, een stappenplan dat ervoor moet zorgen dat de lonen in productielanden omhoog gaan.  “Ik ben heel blij dat we vanavond meer hebben kunnen vertellen over onze werkzaamheden op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid. Zoals bijvoorbeeld ons stappenplan voor een leefbaar loon. Werknemers overal ter wereld hebben recht op een loon waarmee ze in hun levensonderhoud kunnen voorzien. Daar zijn we van overtuigd en daar strijden we voor.”

Janet Mensink, internationaal programma coördinator katoen & textiel voor Solidaridad, sprak op het event over de samenwerking tussen H&M en Solidaridad, o.a. op het gebied van waterbesparing en duurzaam katoen. Mensink: “Voorwaarde voor duurzame verandering is samenwerking van alle betrokkenen in de productieketen. H&M is absoluut voorloper op het gebied van duurzaam produceren. Het partnership tussen H&M en Solidaridad stelt ons in de gelegenheid om de sociale en milieu omstandigheden in de textielsector te verbeteren, van het veld tot in de winkel.”

De kunstwerken van het ‘Conscious New World’ project zijn de komende weken vrij te bezoeken voor iedereen. Van 10 april t/m 12 mei zijn ze te zien op vijf grote pleinen in Amsterdam, Rotterdam, Groningen, Arnhem en Eindhoven.

Volg het project via social media: #HMConscious

Den Haag - 30 maart 2015

Het assortiment Trotters van OutForce Media is onlangs uitgebreid met de Phocabby Trotter. Deze small Trotter is voorzien van een beeldscherm met oplichtende knoppen. Hierdoor is het uitermate geschikt voor interactie met het publiek.

De Phocabby Trotter maakt het mogelijk om het publiek te informeren of vermaken middels geluid, content, video en andere vormen van animaties. Het verbindt een merk en locatie met het publiek door het delen van belevingen op een opvallende en interactieve manier.

Enkele toepassingen van de Phocabby Trotter zijn het maken van een foto in combinatie met social media, het deelnemen aan een quiz of klanttevredenheidsmeting of een interactieve presentatie van een product of dienst.

“Het object is makkelijk verplaatsbaar, solide en daardoor inzetbaar voor evenementen, drukke winkelgebieden en plaatsing in de openbare ruimte.” Aldus Guido Lambriks, directeur van OutForce Media. De Phocabby Trotter is onderdeel van een breed assortiment buitenreclame objecten, waartoe Storytelling met behulp van meerdere Trotters en verschillende modellen Exposureboxen behoren.

De Phocabby Trotter is ontwikkeld in samenwerking met Phocabby Nederland BV.

Kijk voor meer informatie over de Phocabby Trotter of de andere reclame objecten van OutForce Media op: www.outforcemedia.nl

Den Haag - 10 februari 2014  

Landrover Evoque campagne on tour
Onderdeel van een groot media spektakel was de activatie van de Landrover Evoque in de Exposurebox. In drie steden, Eindhoven, Arnhem en Amsterdam heeft de Exposurebox drie weken gestaan met een Landrover Evoque ter promotie van deze schitterende auto. Terwijl door de rest van het land een team van 5 auto's rondreed, was de Exposurebox de vaste locatie, waar de doelgroep informatie kon inwinnen via de QR-codes op de box.

Exposurebox: Dit promotie middel is ideaal om in te zetten voor activatie campagnes en bestaat uit een showroom en een branding box. De onderste box is gemaakt van een container van glas en de bovenste box is voorzien van 3 communicatie doeken en levert een enorme exposure op locatie. Landrover wist op deze unieke manier een grote doelgroep te bereiken en kon het model ook "live" laten zien.

Den Haag - 27 maart 2015

OutForce Media is de afgelopen tijd diverse samenwerkingsverbanden met reclame gerelateerde partijen aangegaan om unieke activatiecampagnes te kunnen ontwikkelen en realiseren. De producten en/of diensten van deze partners sluiten nauw aan op de reclame objecten van OutForce Media. Hierdoor biedt de media-exploitant in tijdelijke buitenreclame nog meer mogelijkheden om de doelgroep te bereiken en activeren.
 
Een onderscheidend vermogen is noodzakelijk in een tijdperk waarin de consument gedurende de dag een overdaad aan prikkels ontvangt. Consumenten zijn pas loyaal aan een merk als ze geraakt worden en er interactie plaatsvindt. Opvallen en verrassen zijn de factoren die zorgen voor een extra impuls en een hogere attentiewaarde.

In samenwerking met één van de partners kunnen er unieke promotie-acties ontwikkeld en gerealiseerd worden die zorgen voor ‘rumour around the brand’. Neem als voorbeeld het ‘NVM Open Huis’ op de Coolsingel in Rotterdam. Een exposurebox is custom-made getransformeerd tot huis, compleet met schuin dak. Dit om de open huizen dag van 28 maart onder de aandacht te brengen.

Een andere succesvolle activatiecampagne was de virtual reality box voor South African Tourism in Eindhoven en Rotterdam. Met deze on- en offline campagne werd op zoek gegaan naar ‘De verborgen juweeltjes van Zuid-Afrika’.
Neem voor meer informatie of de mogelijkheden voor uw campagne contact op.

PERSBERICHT  Den Haag - 6 december 2013  

Haiti: 1 op de 6 vrouwen wordt er verkracht. Met de rechten van de vrouwen is het er zeer slecht gesteld, en dat is na de grote aardbeving van 4 jaar geleden niet verbeterd. Maar wij kunnen wat doen voor de vrouwen van Haiti, samen met Mirjam Sterk. Mirjam Sterk reist de wereld over, op zoek naar mensen van wie de rechten worden geschonden. Als strijder voor mensenrechten maakt zij zich sterk om de situatie van mensen overal ter wereld te verbeteren.

Om Nederlanders bewust te maken van het lot van de verkrachte vrouwen in Haiti werd er op de meest prominente plaats in Amsterdam een serie Trotters geplaatst.
Deze tentoonstelling, ‘Survivors voor survivors’, wordt internationaal ingezet en Nederland had de primeur.

Den Haag - 24 september 2014

OutForce Media, de media-exploitant die gespecialiseerd is in tijdelijke en mobiele buitenreclame, is een samenwerking gestart met Faircom Media en de Jaarbeurs te Utrecht.  

De drie partijen bundelen hun krachten om zodoende de bezoeker van de Jaarbeurs optimaal te informeren over de beurzen, congressen en evenementen die plaatsvinden op deze locatie.

Faircom Media doet al jaren de media exploitatie van de Jaarbeurs. Outforce Media is gevraagd om mee te denken over de tijdelijke exploitatie van de nieuwe ingang. Dit heeft vorm gekregen met een reeks Trotters waarop de agenda van dit najaar te zien is. Vanaf oktober zullen de eerste commerciële uitingen hun intrede doen.

PERSBERICHT
Den Haag - 25 September 2013

Het Museumplein in Amsterdam krijgt er een openluchtmuseum bij. Van 25 september t/m 6 oktober zal dit wereldberoemde plein in Amsterdam in het teken staan van 75 jaar Margriet. Een overzicht van 75 bijzondere Margriet-covers worden tentoongesteld via 'storytelling' op 38 imposante Trotters. Bovendien pakt de redactie deze week uit met de dikste Margriet ooit.
 

Het 220 pagina's tellende jubileumnummer van Margriet biedt een blik terug in de tijd en laat zien hoe Margriet al 75 jaar de vrouw in Nederland volgt, stimuleert, ontspanning en herkenning biedt. De coverexpositie op het Museumplein sluit daar helemaal op aan; een wandeling door 75 jaar Nederland. De tentoonstelling is een samenwerking tussen OutForce Media en CBS Outdoor. 

"De lezeres beslist vaak pas op de winkelvloer welk tijdschrift ze koopt. Door de inzet van buitenreclame en deze unieke coverexpositie op het Museumplein, zijn we zichtbaar op plekken dichtbij tijdschrift verkooppunten waar Margriet verkrijgbaar is en dat is voor ons heel belangrijk. Bovendien vieren we onze 75e verjaardag zo op unieke wijze, met iedereen die langsloopt en al die prachtige covers kan bewonderen, op het Museumplein, het culturele hart van Nederland." aldus Brenda van den Broek, Product Manager Margriet.

"Allereerst willen we Margriet natuurlijk van harte feliciteren met hun 75 jarige bestaan! Ons team onder leiding van Ivar Camps heeft in nauwe samenwerking met Margriet een unieke manier gevonden om dit iconische magazine te laten stralen middels een visueel verhaal dat 75 jaar beslaat. Zeker in deze tijd waar er meer magazines verdwijnen dan blijven is het mooi om op deze unieke plek de Margriet in al haar glorie te tonen en daar zijn we trots op!" aldus Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director van CBS Outdoor.

"Deze Trotter campagne van Sanoma is een prachtig voorbeeld van de impact van 'storytelling'. Het verhaal wekt nieuwsgierigheid op, geeft de mogelijkheid om iets uit te leggen en wordt niet gezien als reclame, maar als inhoudelijk verhaal", vertelt Guido Lambriks, Managing Director van Outforce Media. Hiermee laten we zien dat we met tijdelijke objecten de sleutel hebben tot vernieuwende communicatie.
Den Haag - 12 augustus 2014

OutForce Media en Trotter.eu al drie jaar partner van Dutch Design Week

Trotter.eu en OutForce Media participeren al drie jaar in Dutch Design Week. Ook dit jaar zullen 30  Trotters zorgen voor een duidelijke herkenbaarheid van het grootste designevenement van Noord-Europa. DDW vindt elk jaar plaats in de laatste week van oktober in Eindhoven en geniet naamsbekendheid tot ver over de landsgrenzen. Het biedt een podium voor ontwerpers en is de verbindende factor tussen design, technologie en mensen.

“Met onze betrokkenheid bij Dutch Design Week (DDW) willen we aantonen dat buitenreclame inmiddels een duidelijke positie heeft verworven in het internationale speelveld van design.
Esthetische maar ook simpele oplossingen leveren effectieve middelen op om te communiceren”, aldus  Guido Lambriks, mede-eigenaar van OutForce Media.

Evenals in voorgaande jaren zorgen Trotters voor herkenning en bewegwijzering door heel Eindhoven. Door het innovatieve ontwerp past de Trotter als geen ander buitenreclame-object in de outdoor communicatie van DDW.

“Of het nu evenementen zijn of mediacampagnes, de Trotter is overal inzetbaar en kan gebruikt worden voor allerlei doeleinden. De Trotter kan overal geplaatst worden en heeft daardoor niet alleen een nieuw segment aangeboord, maar tevens voor een voorsprong gezorgd op de reeds bestaande producten. We zijn enorm trots dat we partners zijn van de DDW en zullen ook dit jaar weer zorgen voor een duidelijke herkenbaarheid van het evenement.“

Tijdens de 13e editie van Dutch Design Week in Eindhoven kun je met eigen ogen zien hoe de wereld van morgen vandaag al in de maak is. Slimme oplossingen en inventief ontwerp bieden nieuwe perspectieven die er veelbelovend uitzien. Van 18 t/m 26 oktober staan de deuren naar de toekomst open in een stad die negen dagen lang gonst van vernieuwing en creatieve energie.

3 design area’s | 78 locaties | 2200 ontwerpers | 400 evenementen | exposities | workshops | seminars | food | feesten

Dutch Design Week
18 – 26 oktober 2014
Eindhoven, Nederland
PERSBERICHT  Den Haag - 8 Augustus 2013  

100 JAAR BAYER in Nederland  
Onlangs is Outforce Media gevraagd om een campagne te realiseren voor Bayer. Wij hebben op het Museumplein uiteindelijk 10 Trotters geplaatst, die perfect het verhaal van 10 Jaar Bayer vertellen. Fantastisch om te zien hoe storytelling werkt en wat de impact is van een dergelijke campagne.

Storytelling:  2013 is een bijzonder jaar voor Bayer. Precies een eeuw geleden openden zij hun eerste vestiging in Nederland. Inmiddels is Bayer in Nederland uitgegroeid tot een bloeiend onderdeel van het wereldwijde Bayer-concern. Om dit te vieren geeft Bayer u een kijkje in de wereld van de wetenschap. Dat doen ze met een reden. Ze zijn een onderneming met een passie voor onderzoek en wetenschap. Science For A Better Life: dat is waar Bayer voor staat.
ADVERTORIAL Den Haag - 24 juli 2014

Exclusieve preview Lexus NX 300h Hybrid

Op 19 en 20 juli jl. werden klanten en prospects verwelkomd op het SS Rotterdam om als eersten kennis te maken met het geheel nieuwe model Lexus: de NX 300h Hybrid.


Meer dan 1.000 bezoekers hebben deze 2 dagen het exclusieve evenement van Lexus bezocht.

In samenwerking met Outforce Media is de week voorafgaand aan het Evenement een Exposurebox geplaatst op de kade vóór het SS Rotterdam, met daarin de nieuwe Lexus NX 300h en een verwijzing naar de preview. Een prachtig plaatje!

De box trok zeer veel bekijks en heeft zeker geïnteresseerden getriggerd om alsnog het weekend een bezoek te brengen aan het evenement.